måndag 11 mars 2013

Knulla eller Älska?

Vi tjafsa i flera timmar. Varken hon eller jag visste varför eller hur det hade startat, men båda vägrade ge sig. Jag var så arg att jag fick hålla tillbaka impulsen att slå och slita henne i stycken. Ilskan i hennes ögon sade att hon kände likadant.

Vi hatade varandra.

Hon kallade mig för en tönt som trodde han var något, jag kallade henne för hora. Hon örfilade mig, jag grep tag om hennes hals. Hon spottade på mig. 

Jag kysste henne.

Hon kysste tillbaks.

Jag var 17 när jag förlorade min oskuld.


Jag hade legat (eller knullat, som det hette då) med tjejer innan och testat det ena och det andra. Först då, sjutton och förälskad, fick jag uppleva sex och kärlek i ett. Det var en kombination som fick mig att tänka.

Det är skillnad på sex och sex.

Först efter något år förstod jag att jag hade förlorat min oskuld, att jag innan dess bara onanerat inuti tjejer. Och de över mig, I suppose.

Sex är INTE en fysisk akt.


Det finns många saker vi går igång på. Vissa gillar fötter, andra knullar träd. Vad som är sex för den ena är äckligt för den andra. En sak är säker: Sex är en mental akt.

För att sex ska bli bra krävs det spänning. Det krävs att något höjer förväntningarna och ökar vår puls.

Killar vill sagga tjejer i ansiktet och knulla offentligt. Tjejer vill bli tagna hårt och bli kallade för slynor. Trenden tycks vara att söka sig till det mer brutala, hårda och förbjudna.

Jag tror att vi är vilse

Vi lever i en kultur som mer än någonsin är präglat av sex. Är du kåt? Mobilen i din ficka har oändligt med porr. Sugen på det riktiga? Ladda ner Badoo.

Alla vill knulla och allt fler vill hinna bocka av 100 partners innan dagen då Döden (och hans svarta spårvagn) knackar oss på axeln och hälsar oss hem.

Samtidigt är vi mer rädda än någonsin för att älska.

Ett beroende börjar som något man inte behöver men njuter av och slutar som något man behöver men inte njuter av.


Den största förändringen i mitt sexliv skedde när jag tog det lugnt. Slutade hetsa. Jag slutade onanera på daglig basis och ligga runt med massa tjejer. Plötsligt blev varje ligg något speciellt; de blev till kvällar att minnas.

Det är nämligen så vi fungerar, vi människor. Vi vänjer oss, tröttnar och söker nytt hela tiden. Vi vill ständigt bli stimulerade, underhållna och roade.

Först när vi nekar oss det vi vill ha, kan vårt begär få utrymme att växa; tills vi blir som vilda djur, redo att tackla vårt byte och ge allt.

Kvinnor är grymma på detta, skulden ligger mer än ofta på män. Vi häver i oss allt vi vill ha i överflöd, sväljer mat utan att reflektera kring smaken och dilemman löser vi genom att välja båda alternativen. Hell, kan jag inte bestämma mig för muffin eller donut så tar jag för fan båda!

Vi söker frihet och ett liv utan begränsningar och jagar ständigt efter mer, mer och mer. Det är en jakt som aldrig tar slut, frustration som aldrig försvinner.

Riktig frihet ligger i val och beslutsamhet. Att kunna säga nej; till sig själv, till andra och till sina begär.

Frihet är inte brist på begränsningar. Frihet är att välja


Välj riktning på ditt liv och titta inte tillbaks. Välj vad du brinner för och skär bort allt annat. Offra allt som inte fyller mening i ditt liv och hänge dig åt det som gör det.

Bestäm vad för kvinnor/män du älskar och strunta i resten. Femtio halvdana ligg kan aldrig mäta sig med ett fantastiskt.

Och fantastiskt är precis vad du förtjänar.

Ha en bra dag.

 - Alexander Sopov.

Foto: Dino Soldin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar