söndag 17 mars 2013

När mer blir mindre och mindre blir mer

Det började med ett bad...


...och min iPad. Jag lade mig i vattnet och började läsa en artikel om copywriting. Efter det läste jag en till, och en till, och en till...

Plötsligt hade jag läst över tio artiklar om helt olika ämnen. Länk efter länk, artikel efter artikel. När jag var färdig slogs jag av tanken, fuck, jag minns typ ingenting.

Mer blir mindre


Jag läste fler artiklar än vad jag hade tänkt och i längre tid än jag planerat. Därför fick jag ut mindre av det.

Mer:et i det här fallet bidrog till överflöd av information och tappat fokus. När jag läser behöver jag tid att reflektera (och helst anteckna) om jag vill att det ska fastna.

None of which, I did.


Mindre blir mer


Det är en långsam process och jag kämpar med det varje dag. Att göra mindre. En halvtimme med x, en halvtimme med y.

Resultatet är strålande: halvtimman blir magisk.

Logiken är enkel. Det är kort och specifikt och tar bara 30 minuter - enkelt att göra sitt bästa!


Vilka knep använder du för att bli mer effektiv?



 - Alexander Sopov

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar